MediaTalk
7 juni 2019

MediaTalk: Voice-dienst ‘3 op Reis Dropping’

Geen tot weinig ervaring
Werkervaring speelt geen rol
Veel ervaring
Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 15,- (incl. BTW)

Steeds meer organisaties experimenteren met voice. Ook BNNVARA ging met voice aan de slag. Zij ontwikkelde de ‘3 op Reis game’ voor de Nederlandse Google Assistent. Deze game werd genomineerd voor een SpinAward. Benieuwd naar het maakproces? Kom dan naar de lunchsessie op vrijdag 7 juni.

Maartje van Beuningen van BNNVARA geeft tijdens deze MediaTalk toelichting op het maakproces van de voice-dienst. Hoe hebben ze het proces van ontwikkeling aangepakt? Welke uitdagingen kwamen ze daarbij tegen? Welke keuzes hebben ze gemaakt rondom structuur van de dienst, tone-of-voice en gamification. En komt er een vervolg op de testversie?

Tijdens deze sessie:

  • Wat is 3 op Reis, en wat is 3 op Reis als je het gebruikt met je stem?
  • Hoe ontwikkel je een voice beleving die past in het leven van de gebruiker?
  • Hoe kun je zelf, binnen een dag, een voice prototype maken?
  • Wie uit het publiek heeft de meeste reiskennis en gaat er vandoor met de BNNVARA Goodiebag?

Programma

12:00-12:15 Inloop met broodjes van Bar Boon
12:15-13:00 Presentatie Maartje van Beuningen
13:00-13:15 Q&A
13:15 Afsluiting

3 op Reis Game in het kort

In de game kan je erachter komen wie van de spelers de meeste reiskennis heeft. In iedere ronde wordt er een willekeurige locatie op wereldkaart geprikt en neemt een van de presentatoren je mee. Vervolgens moet je raden in welk werelddeel en land je bent gedropt. In onderstaande video zie je hoe 3 op Reis-presentatoren Geraldine en Nienke voor het eerst de 3 op Reis Dropping spelen.

 

De MediaTalk is voor iedereen die geïnteresseerd is in het onderwerp.

Programma

12:00-12:15 Inloop met broodjes van Bar Boon
12:15-13:00 Presentatie Maartje van Beuningen
13:00-13:15 Q&A
13:15 Afsluiting

Maartje van Beuningen
Maartje van Beuningen
Maartje van Beuningen

Maartje van Beuningen werkt op de afdeling Innovatie bij BNNVARA. Op basis van technologische en maatschappelijke trends onderzoekt ze nieuwe vormen van verhalen vertellen, passend bij (de titels van) BNNVARA. ‘Wat is 3 op Reis als je het gebruikt met je stem?’, en ‘Hoe kunnen we mensen ’s avonds in de woonkamer (waar de Google Home staat) even mee op reis nemen?’ Deze vragen beantwoordt ze door snelle prototypes te ontwikkelen en deze te testen met ‘echte gebruikers’. Naast ‘3 op Reis Dropping’onderzoekt Maartje onder meer passende voice-first belevingen voor Kinderen voor Kinderen en de Nieuws BV.