Cursus HU onderzoeksjournalistiek
30 maart 2020

Cursus Sociale media: van strategie tot plan van aanpak

Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 1050 (vrij van btw)

Partneraanbod

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht

Datum & Tijd

Maandagavond 30 maart tot en met 18 mei 2020 (m.u.v. vakanties en verplichte vrije dagen)

Locatie

Koningsbergerstraat 9 Utrecht

Deelnemers

Maximaal 12 deelnemers

Je weet hoe je sociale mediakanalen inricht, berichten plaats je in een handomdraai. Dat is het probleem niet. Jóuw uitdaging is de vraag hoe je met sociale media wérkelijk impact maakt. Hoe je sociale netwerken zó benut dat ze een bijdrage leveren aan je organisatie- en communicatiedoelen. Tijd voor een reality check en een nuchtere benadering. Na deze cursus haal je meer uit zakelijke sociale media-accounts. Daar pluk je ook privé de vruchten van.

Tijdens de cursus leer je hoe je moet beginnen met de vertaalslag van organisatiedoelstellingen naar haalbare online doelstellingen en met welke tools je resultaten meet. Daarnaast leer je waar jouw klanten, leden of ambassadeurs zich online bevinden en kun je een social story creëren.

De cursus Sociale media – van strategie tot plan van aanpak is bedoeld voor iedereen die binnen een bedrijf of organisatie sociale media beheert en bereid is vérder te kijken dan de eigen timeline. Content- en communicatieprofessionals en sociale mediaredacteuren die meer structuur willen brengen in de dagelijkse hectiek met een doordachte sociale mediastrategie en een planmatige aanpak. Ben je nog niet thuis in de knoppen? Volg dan eerst de cursus Schrijven voor sociale media.

Om de cursus Sociale media – van strategie tot plan van aanpak te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig. We gaan ervan uit dat je bekend bent met de knoppen, dat wil zeggen: je weet hoe je berichten plaatst en monitort.

Tijdens de cursus ga je aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Trends in online communicatie
  • Sociale media: what’s new?
  • Kanaalkeuzes: welke wél en welke níet?
    • Bouwen aan een consistent verhaal
    • Lijn brengen in je verhaal
  • Kanaalsturing
    • Plannen en beheren van content
    • Opzetten van een beheerorganisatie
    • Werken met verschillende boodschappers
  • Doorpakken met een contentplanning
  • Aantrekkelijke content creëren
    • Content design
  • Monitoren, evalueren en doorpakken

Tijdens de bijeenkomsten en in je eigen tijd werk je opdrachten uit. Als je de cursus hebt afgerond staat je sociale mediastrategie in de steigers, inclusief plan van aanpak én contentkalender.

19 januari 2020
Er zijn nog geen reviews