Cursus HU onderzoeksjournalistiek
6 maart 2020

Schrijven voor sociale media

Geen tot weinig ervaring
Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 395 (vrij van btw

Partneraanbod

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht

Datum & Tijd

6 maart 2020: 9:30 – 16:30 uur

Locatie

Koningsbergerstraat 9 Utrecht

Deelnemers

Maximaal 12 deelnemers

Er zijn maar weinig mensen die eerlijk toegeven dat zij niet weten hoe social media werken. Natuurlijk, een paar mensen volgen of een berichtje plaatsen, dat lukt wel. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen jou volgen en interactie met je aangaan? Bij voorkeur zinnige interactie die verder gaat dan een gemiddeld filmpje over lolcatz (kattenfilmpjes).

Een cursus YouTube, een cursus twitter, een cursus facebook of een cursus Instagram? Nergens voor nodig. Tijdens deze compacte cursus leer je stap voor stap welk social medium je op welke manier gebruikt. Heb je nog geen account? Geen probleem, die maken we ter plekke aan.

In de cursus zijn theorie en praktijk direct aan elkaar gekoppeld. Dit maakt de opleiding bijzonder effectief en levert voordelen op voor jou en je organisatie. Om een wisselwerking te creëren tussen het toepassen van de verworven kennis in de praktijk en de inbreng van je kennis en ervaring tijdens de lessen, dien je een relevante werkplek te hebben.

Om de cursus Schrijven voor sociale media te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig.

Belangrijkste platformen waar mee aan de slag gaan zijn twitter, facebook, YouTube, Instagram en LinkedIn. Desgewenst kijken we ook kort naar andere platforms. Hoofdgedachte is dat je leert welke universele basis er ten grondslag leert aan alle socialmediaplatforms. Op deze wijze ben je ook voorbereid op de komst van eventuele nieuwe platforms.

De cursusonderdelen:

  • Welke socialmediaplatforms zijn er? Waarin verschillen zij en wat zijn de overeenkomsten?
  • Hoe werken de socialmediaplatforms?
  • Wat zijn de valkuilen van social media?
  • Hoe zorg je ervoor dat je alle content van social media op een goede manier monitort en niet verdrinkt in het grote aanbod?
  • Hoe benut je crossmediaal de voordelen van meerdere socialmediaplatforms?
1 april 2020
Er zijn nog geen reviews