Cursus data
30 september 2019

Cursus Online Redactie: meer doen met je data

Enige tot redelijke ervaring
Veel ervaring
Inschrijven € 657 excl. BTW (€795 incl. BTW)

Datum & tijd

30 september & 7 oktober

9:00-17:00

Locatie

Media Perspectives Learning Space
Joop v/d Endeplein 1
1217 WJ Hilversum

Kortingen

ZZP’ers en partners van Media Perspectives profiteren van een kortingstarief. ZZP’ers krijgen 30% korting, voor partners geldt een speciaal kortingstarief. Denk je dat je in aanmerking komt voor korting? Vraag dan je code aan via talent@mediaperspectives.nl.

Ben je een ZZP’er, stuur dan in ieder geval je KVK-nummer mee.

Vragen

Voor vragen kun je mailen naar talent@mediaperspectives.nl.

Data is hot, steeds vaker cruciaal voor de workflow en de beslissingen die we nemen. Maar het toepassen van inzichten is voor het dagelijkse werk vaak nog uitdagend.

Deze tweedaagse cursus op 30 september en 7 oktober helpt media- en contentmarketingprofessionals die met data werken de volgende stap te zetten in het analyseren en gebruiken hiervan. Je gaat aan de slag met analytics: het maken van informatieve grafieken, relevante dashboards en het gebruiken van redactionele data. Ook wordt tijdens deze cursus duidelijk welke nieuwe kansen, producten, diensten en verdienmodellen hierbij ontstaan en welke rol data in jouw organisatie speelt en kan spelen. Je ontvangt de tools en inzichten om de kwaliteit van je rapportages en adviezen te verhogen en je content verder te verbeteren.

Na deze cursus:

  • Weet je welke data je inzet om een vraagstuk op te lossen
  • Kun je jouw data en dashboards optimaliseren
  • Weet je hoe je met data een redactionele strategie kunt formuleren

 

Leden van de NVJ krijgen 30% korting op deze cursus. Voor de kortingscode kun je contact opnemen met de NVJ Academy.

Media- en contentmarketingprofessionals die al met data werken en die de volgende stap willen zetten in het analyseren en gebruiken hiervan.

Dag 1

  • Data optimalisatie: welke data gebruik je nu, welke data heb je nodig?
  • Verschillende datatools (topic detection, realtime, reporttools)
  • Aan de slag met datatools

 

Dag 2

  • Ruwe data induiken met een complexe dataset
  • Een datastudiodashboard maken
  • Data, rollen en bedrijfscultuur: workflow en redactionele strategie
Erik van Heeswijk
Erik van Heeswijk

Erik van Heeswijk is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten waaronder titels van DPG Media, Nu.nl en de VRT.

Erik geeft al enkele jaren trainingen bij Media Perspectives over o.a big data voor beginners, dataredactie, en het monitoren van impact door middel van data-analyses.