22 september 2020

Opleiding: maak je eigen AI-toepassing

Geen tot weinig ervaring
Enige tot redelijke ervaring
Inschrijven € 1401,- Excl. BTW (€1695,- Incl. BTW)

Datum & Tijd

22 en 23 september
9:00-17:00

Locatie

Learningspace Media Perspectives
Mediacentrum 4e verdieping
Joop van den Endeplein 1
1217 WJ Hilversum

Deelnemers

Het minimale aantal deelnemers om de opleiding door te laten gaan is 12. Het maximale aantal deelnemers is 14.

Kortingstarief

Partners van Media Perspectives krijgen 50% korting op deze opleiding. Voor ZZP’ers geldt een kortingstarief van 30%. Kom je in aanmerking voor korting? Mail dan naar talent@mediaperspectives.nl.

Artificial Intelligence (AI) is overal. Iedereen krijgt ermee te maken, of je nou HR-adviseur, programmamaker of jurist bent. Maar wat is nou precies AI en hoe kun je dit binnen jouw organisatie inzetten? En hoe kun je waarde creëren met AI?

Tijdens deze tweedaagse opleiding krijg je concrete handvatten om met AI aan de slag te gaan. Je leert de basiskennis/theorie, krijgt meer inzicht door voorbeelden uit de praktijk, doet praktijkervaring op in een simulatie en maakt een eerste opzet voor een concrete AI-toepassing in je eigen werkveld. Een mix van theorie en praktijk dus!

Na de opleiding:

  • Heb je basiskennis van AI
  • Heb je praktijkervaring opgedaan in een simulatie
  • Heb je concrete handvatten om zelf een AI-toepassing te implementeren
  • Heb je minimaal 1 concreet idee en weet je welke stappen je moet zetten om dat te realiseren
  • Heb je het boek Artificial Intelligence in Actie.

Er kunnen maximaal 14 personen meedoen aan deze opleiding. Deelnemers wordt gevraagd een laptop mee te nemen.

De opleiding is voor iedereen die in de mediasector werkzaam is en zich meer wil verdiepen in AI. Voorbeelden van functies zijn HR, legal, marketing- en communicatie, contentmakers, IT’ers, lijnmanagers en projectmanagers.

Dit is een tweedaagse opleiding en deze zal plaatsvinden op 22 en 23 september. Hieronder een overzicht van de onderwerpen die er op deze dagen behandeld zullen gaan worden.

Dag 1

  • Wat is Artificial Intelligence (AI)?
  • Hoe wordt AI in organisaties toegepast? En specifiek binnen media, HR en legal? 
  • Zelf de AI-project cyclus doorlopen waarbij je zelf data gaat creëren, verkennen en een neuraal netwerk gaat trainen (zonder programmeer of data science ervaring)

 

Dag 2

  • Hoe werkt een chatbot en hoe bouw je er een?
  • Aan de slag met je eigen casus
  • Ethische vraagstukken en uitdagingen rondom AI 
Muriël Serrurier Schepper
Muriël Serrurier Schepper

Muriël Serrurier Schepper is projectmanager AI Fieldlabs bij Media Perspectives. Daarnaast is ze associate partner bij Holland Consulting Group op het gebied van toegepaste artificial intelligence, data science en chatbots. Zij werkte als business consultant in het data science team van  Rabobank en implementeerde twee chatbots bij Shell.

Zij is een veel gevraagd spreker op (internationale) congressen en tevens gastdocent aan de Erasmus Academie.

Jornt de Gruijl
Jornt de Gruijl

Jornt de Gruijl is data scientist en People Analytics Lead bij consultancykantoor Bright & Company. Na zijn studie in kunstmatige intelligentie (AI) promoveerde hij als neurowetenschapper. In 2014 maakte hij de overstap naar de toepassing van analytics en AI in het bedrijfsleven. Daarbinnen richt hij zich met name op business vraagstukken waarbij het meetbaar maken van mens- en organisatie-aspecten cruciaal is.

Jornt werkt samen met verschillende universiteiten en heeft onderwijs en delen van kennis voorop staan.

Annemarie Rebel, oprichter Elearning
7 mei 2019
Goede training om een begrip te krijgen van wat AI is en hoe je dit zou kunnen inzetten.
Jeroen Klein, productmanager News-Media
25 juli 2019
Deze goed gebalanceerde AI training heeft mij een stuk intelligenter gemaakt op alle vlakken van Artificial Intelligence.
Ik zou de training beoordelen met 5 sterren!
Ruben Verkuijl, Interim Valley
9 april 2019
Waanzinnig interessante training. Geeft mij een uitstekend beeld over de data-gedreven wereld waarin we leven met meerdere belangrijke inzichten die mij helpen onze onderneming verder uit te bouwen.