Cursus eindredactie HU
6 oktober 2021

Copywriting

Werkervaring speelt geen rol
Inschrijven € 1375,- (vrij van btw)

Copywriting is zo veel meer dan tekstschrijven alleen. Je leert tijdens de cursus Copywriting vanuit een strategisch concept verleidelijke copy schrijven waarmee jij het gewenste, meetbare resultaat bereikt.

Schrijven op een hoger niveau?

Tijdens de cursus Copywriting leer je dit al doende. Je leert variëren in schrijfstijlen en je teksten op conventionele en onconventionele manieren te structureren. Van de eerste tot laatste versie: aan het de eind van de cursus Copywriting weet je precies wat je doet, hoe je het doet en waarom je het doet.

Na deze cursus Copywriting kijk je nooit meer hetzelfde naar advertenties, mailings en reclame. Je ziet overal wel verbeteringen en analyseert ze meteen. Conceptmatig schrijven voor verschillende doelgroepen is je tweede natuur geworden.

De opleiding Copywriting is bij uitstek geschikt voor communicatieprofessionals, tekstschrijvers en copywriters. Van de beginnende schrijver tot de ervaren copywriter die kennis en vaardigheden wil opfrissen.

Alle facetten van copywriting komen tijdens de cursus aan bod. Zoals:

  • concepting
  • advertenties
  • direct mail-brieven en -mails
  • folders
  • brochures
  • advertorials
  • speechwriting
  • ghostwriting
  • interactief

Natuurlijk krijg je theorie, maar je leert copywriting vooral door het te doen. De docent en je medecursisten helpen je om obstakels te overwinnen. Je krijgt oefenopdrachten die klassikaal worden besproken. Gaandeweg verbeter je je stijl en kun je teksten de juiste structuur geven.

Start: 6 oktober 2021

Geplande lesdata:

Woensdag 6 oktober t/m 22 december 2021, 19.00 – 22.00 uur

Toine Kamphuis
Toine Kamphuis

Journalist, copywriter en allround docent communicatieve vaardigheden.

Rafael Barnhard
Rafael Barnhard

Rafael Barnhard is gepokt en gemazeld in de reclame. Een creatieve ‘madman’ die je leert hoe je pakkende concepten bedenkt, short copy laat ronken en long copy tot de allerlaatste punt spannend houdt. De lat ligt hoog als je copy schrijft: ‘Jij bent de schakel naar effect, conversie, een andere mindset, ander gedrag. Elk woord telt’.

25 april 2024
Er zijn nog geen reviews