18 maart 2020

Bootcamp Freelancen: de ondernemende journalist

Enige tot redelijke ervaring
Veel ervaring
Inschrijven € 395 (vrij van btw)

Partneraanbod

Aangeboden door onze partner Hogeschool Utrecht

Datum & Tijd

18 en 25 maart, van 9.30 tot 16.30 uur

Locatie

Koningsbergerstraat 9 Utrecht

Deelnemers

Maximaal 8 deelnemers

Wil jij een succesvolle freelance-journalist worden? Of je dat avontuur nou vanuit je hart of noodgedwongen aangaat, de Bootcamp Freelancen: De ondernemende journalist is sowieso iets voor jou. In deze intensieve training leer je hoe je jouw eigen specifieke journalistieke kwaliteiten kunt vermarkten.

Samen met andere cursisten ga je het avontuur aan in voorbereiding op succesvol journalistiek ondernemerschap. Je onderzoekt je eigen unique selling points, pitcht je beste idee, investeert in je content marketing, bepaalt je waarde, oefent acquireren en onderhandelen en leert alles over de belangrijke randzaken van het ondernemerschap.

Om de Bootcamp Freelancen: de ondernemende journalist te volgen, heb je een hbo-werk- en denkniveau nodig.

Deze post-bachelorcursus is bedoeld voor iedereen die een goede start wil maken als succesvol freelance journalist of tekstschrijver. Bijvoorbeeld journalisten, communicatieadviseurs, young professionals en starters.

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

Jij bent een merk!

  • Waarom eigen baas?
  • Eigen doelstellingen / wensen / verlangens
  • Wat is freelancen? Waarom wil je freelancen?
  • Wie ben jij als freelancer? Wat zijn jouw unique selling points?

Je moet érgens beginnen!

  • Hoe kom je aan opdrachten?
  • Wat zijn klussen en opdrachtgevers die voor je voeten liggen?
  • Past dit ook bij wat je het best zou kunnen/willen?
  • Wat doe je wel, wat doe je niet?
  • Brainstormtechnieken om op ideeën te komen
  • Acquisitie: koud, lauw, warm

Wat ben je waard?

  • Wie ben jij als freelancer en wat wil je bereiken?
  • Wat ben je waard?
  • Hoe bepaal je je prijs?
  • Onderhandelen, hoe doe je dat?

Hoe profileer je eigen merk?

  • Welke manieren van online en offline profileren zijn er?
  • Contentmarketing. Wat werkt (voor jou) en wat niet?
  • Wat moet je regelen? Inschrijven KVK – BTW of niet? – Arbeidsongeschiktheid – Pensioen – Boekhouding. Wat besteed je uit, wat doe je zelf?

Tijdens de bijeenkomsten krijg je klassikaal les. Theorie wordt afgewisseld met veel oefeningen die we nabespreken in feedbackrondes.

19 januari 2020
Er zijn nog geen reviews