Cursus afbeelding
5 februari 2020

AI Basics: bouw je eigen AI-toepassing

Geen tot weinig ervaring
Inschrijven € 1401,- excl. BTW (€1695,- incl. BTW)

Datum & Tijd

5 en 6 februari
9:00-17:00

Locatie

Learningspace Media Perspectives
Mediacentrum 4e verdieping
Joop van den Endeplein 1
1217 WJ Hilversum

Artificial Intelligence (AI) ontwikkelt zich razendsnel tot een bron van praktische oplossingen voor organisaties. In welk domein of sector ook, AI is overal. Voor organisaties zijn er kansen en is er winst te behalen op dit gebied. Maar wat is nou precies AI en hoe kun je dit binnen jouw organisatie inzetten? En hoe kun je waarde creëren met AI?

Tijdens deze tweedaagse cursus krijg je concrete handvatten om met AI aan de slag te gaan. Je leert de basiskennis/theorie, krijgt meer inzicht door voorbeelden uit de praktijk, doet praktijkervaring op in een simulatie en maakt een eerste opzet voor een concrete AI-toepassing binnen jouw eigen organisatie. Een mix van theorie en praktijk dus!

Na de cursus:

  • Heb je basiskennis van AI
  • Heb je praktijkervaring opgedaan in een simulatie
  • Heb je concrete handvatten om zelf een AI-toepassing te implementeren
  • Heb je minimaal 1 concreet idee en weet je welke stappen je moet zetten om dat te realiseren
  • Heb je het boek Artificial Intelligence in Actie.

Er kunnen maximaal 14 personen meedoen aan deze cursus. Deelnemers wordt gevraagd hun eigen laptop mee te nemen.

De cursus is voor iedereen die in de mediasector werkzaam is en zich meer wil verdiepen in AI. Voorbeelden van functies zijn HR, Legal, marketing- en communicatie, contentmakers, IT’ers, lijnmanagers en projectmanagers.

De cursus AI Basics is een tweedaagse cursus en zal plaatsvinden op 5 en 6 februari. Hieronder een overzicht van de onderwerpen die er op deze dagen behandeld zullen gaan worden. De volgorde van de onderdelen is onder voorbehoud.

Dag 1

  • Wat is Artificial Intelligence (AI)?
  • Hoe wordt AI in organisaties toegepast? En specifiek binnen media, HR en legal? 
  • Zelf de AI-project cyclus doorlopen waarbij je zelf data gaat creëren, verkennen en een neuraal netwerk gaat trainen (zonder programmeer of data science ervaring)

 

Dag 2

  • Hoe werkt een chatbot en hoe bouw je er een?
  • Aan de slag met je eigen casus
  • Ethische vraagstukken en uitdagingen rondom AI 

 

Week 6 en maand 6

  • Contactmoment, hulp bij vraagstukken en kennisoverdacht
Muriël Serrurier Schepper
Muriël Serrurier Schepper

Muriël Serrurier Schepper is projectmanager AI Fieldlabs bij Media Perspectives. Daarnaast is ze associate partner bij Holland Consulting Group op het gebied van toegepaste artificial intelligence, data science en chatbots. Zij werkte als business consultant in het data science team van  Rabobank en implementeerde twee chatbots bij Shell.

Zij is een veel gevraagd spreker op (internationale) congressen en tevens gastdocent aan de Erasmus Academie.

Jornt de Gruijl
Jornt de Gruijl

Jornt de Gruijl is data scientist en People Analytics Lead bij consultancykantoor Bright & Company. Na zijn studie in kunstmatige intelligentie (AI) promoveerde hij als neurowetenschapper. In 2014 maakte hij de overstap naar de toepassing van analytics en AI in het bedrijfsleven. Daarbinnen richt hij zich met name op business vraagstukken waarbij het meetbaar maken van mens- en organisatie-aspecten cruciaal is.

Jornt werkt samen met verschillende universiteiten en heeft onderwijs en delen van kennis voorop staan.

Annemarie Rebel, oprichter Elearning
7 mei 2019
Goede training om een begrip te krijgen van wat AI is en hoe je dit zou kunnen inzetten.
Jeroen Klein, productmanager News-Media
25 juli 2019
Deze goed gebalanceerde AI training heeft mij een stuk intelligenter gemaakt op alle vlakken van Artificial Intelligence.
Ik zou de training beoordelen met 5 sterren!
Ruben Verkuijl, Interim Valley
9 april 2019
Waanzinnig interessante training. Geeft mij een uitstekend beeld over de data-gedreven wereld waarin we leven met meerdere belangrijke inzichten die mij helpen onze onderneming verder uit te bouwen.