Theme

Business

De media-industrie is volop in beweging. Nieuwe technologieën, nieuwe platforms en nieuwe spelers zorgen voor veranderingen in de waardeketen maar bieden mediabedrijven ook nieuwe businesskansen. Hoe signaleer je deze kansen? Wie heb je nodig om deze kansen te verzilveren? Hoe zorg je dat jouw bedrijf groeit, accelereert en blijft innoveren? Deze vragen staan centraal in de track ‘Business in Media’.

Bij ‘Business in Media’ draait alles dus om het vergroten van omzet, werkgelegenheid en winstgevendheid van mediabedrijven. Het verbinden en matchen van bedrijven is daarbij een van de centrale activiteiten.. Startups en scale-ups met grote mediabedrijven om samen producten en diensten te ontwikkelen. Bedrijven die een gezamenlijk probleem hebben of die gezamenlijk een nieuwe markt willen betreden. Want samen sta je sterker! Is jouw innovatievraag zo specifiek dat er geen match is met andere bedrijven? Dan koppelen we je aan een van de adviseurs uit ons netwerk.

MediaMatters, Innovatie-accelerator in de media

Bij ‘Business’ draait alles dus om het vergroten van omzet, werkgelegenheid en winstgevendheid van mediabedrijven. Het verbinden en matchen van bedrijven is daarbij een van de centrale activiteiten.. Startups met grote mediabedrijven om samen producten en diensten te ontwikkelen. Bedrijven die een gezamenlijk probleem hebben of die gezamenlijk een nieuwe markt willen betreden. Want samen sta je sterker! Is jouw innovatievraag zo specifiek dat er geen match is met andere bedrijven? Dan koppelen we je aan een van de adviseurs uit ons netwerk.

MediaMatters zoekt voortdurend naar voor mediabedrijven relevante startups en scale-ups en legt deze vast in een database. Van deze scoutingdienst kunnen bedrijven gebruik maken. Daarnaast organiseren we MatchMaking-events waarin mediabedrijven en startups kunnen kennismaken, mediabedrijven hun uitdagingen kunnen finetunen, startups en scale-ups hun propositie voor mediabedrijven kunnen aanscherpen, en beiden kunnen onderzoeken of ze willen samenwerken. In het geval van een ‘match’ begeleidt MediaMatters de samenwerking om tot de gewenste resultaten te komen. In het najaar van 2018 vinden op 22 t/m 23 november opnieuw de MatchMaking Days plaats. Maar we doen in de tussentijd ook internationale events.

Meedoen?

Naast het programma MediaMatters kan iMMovator je in de track ‘Business in Media’ ook helpen bij je internationale ambities. We gaan handelsmissies aanbieden naar congressen en andere mediahubs elders in de wereld, en we bieden ondersteuning bij programma’s zoals Partners in Business (PIB).

Op de agenda:

Het team

Bert Kok
Rick van Dijk
Marlies van der Meent
mensen met VR-brillen

Dit doen we samen met onze partners.