Uitdagingen op het gebied van business zijn er genoeg in de mediasector. Hoe signaleer je nieuwe kansen voor je business? Wie heb je nodig om die te verzilveren? En hoe zorg je dat jouw bedrijf toekomstbestendig blijft?

‘Business’ is een fundamenteel thema in de mediaindustrie en dus ook voor Media Perspectives. Daarbij draait het om het identificeren én in praktijk brengen van nieuwe businesskansen, opkomende technologieën en innovatie. Media Perspectives wil ook op dit gebied verbinden en samenwerking stimuleren.

In het programma MediaMatters bijvoorbeeld, proberen we businessuitdagingen van mediabedrijven te koppelen aan oplossingen van startups. Het mes snijdt daarbij aan twee kanten. Mediabedrijven zijn op zoek naar oplossingen om meer inkomsten te genereren of bestaande processen te verbeteren, de startups zijn op zoek naar klanten om te groeien.

Bij Business hoort ook internationalisering, zoals het organiseren van inspiratie- en studiereizen. Vanuit dit thema richt Media Perspectives zich onder meer op bedrijven die een gezamenlijk probleem hebben of gezamenlijk een nieuwe markt willen betreden. Natuurlijk helpen we ook individuele bedrijven aan een adviseur uit ons netwerk voor advies op maat.

Blijf op de hoogte van de ontwikkelingen in Business en meld je aan voor onze nieuwsbrieven. 

Op de agenda:

 

Contactpersoon Business: Bert Kok – bert.kok@mediaperspectives.nl