7 oktober 2019

Immersive Zone

Tickets Van €0,- tot €25,- (50% korting voor studenten)

Datum & tijd

Maandag 7 oktober t/m vrijdag 11 oktober van 09:30-18:00 uur

Tijdens de Dutch Media Week toveren wij de SWITCH om tot een Immersive Zone. We willen je laten ervaren welke dingen er allemaal kunnen met immersive technologie. Van entertainment tot learning en van alleen kijken tot een complete workout: elke dag heeft een thema. Probeer toffe demo’s en raak geïnspireerd door diverse sprekers. Of doe op vrijdag mee aan het VR Tennistoernooi!

Maandag – Games

 12:00-16:00 Demo’s

  • KIN (House of Secrets)
  • De Schommel (Happy Ship)
  • Arizona Sunshine (Vertigo Games)
  • Beat Saber (Beat Games)
  • Coaster Combat (Force Field)
  • Keep Talking and nobody explodes (Steel Crate Games)
  • 16:00 uur Borrel

Dinsdag – Interactive Storytelling

  • 09:30-10:30 Talk (KRO-NCRV)

KRO-NCRV ontwikkelden voor Zappmissie een VR-Game. Jolanda Dekkers vertelt tijdens deze talk over dit project. Hoe hebben ze het proces van ontwikkeling aangepakt? Welke uitdagingen kwamen ze tegen? En hoe kun je de beleving van een programma verrijken met een VR-Game? Meer informatie

  • 12:00-16:00 Demo’s
  • Geboeid (EO)
  • VRgezocht (XR lab/AVROTROS)
  • National Geographic Explore VR (Force Field)
  • Dear Angelica (Oculus Story Studio)
  • 16:00 uur Borrel

Woensdag – Immersive Cinema

  • 09:30-10:30 Talk

Cassandra De Klerck heeft als schrijver/regisseur bij Purple Pill meegewerkt aan verschillende projecten als Eye moviezone filmset experience & SuperstartVR. Daarnaast is ze oprichter van het Virtual Acting Institute dat zich richt op de vraag: ’Op welke manier wordt de toekomst van het acteren beïnvloed door technische innovaties zoals VR/AR?’. Meer informatie

  • 12:00-16:00 Pop-up VR bioscoop

Een film niet alleen kijken, maar echt beleven. Dit kan in onze pop-up VR bioscoop. In een halfuurtje laten we een aantal toffe virtual reality producties zien. Met zorg uitgekozen, dus laat je verrassen.

  • 16:00 uur Borrel

Donderdag – Art & Learning

  • 09:30-10:30 Talk (Novitas Heritage)

Hoe kun je nieuwe presentatie- en belevingstechnieken verbinden aan erfgoedinstellingen en museau? Hoe pas je gamification en live interpretation toe? Marc van Hasselt vertelt aan de hand van voorbeelden uit hun portfolio over de kansen van AR en VR voor erfgoedinstellingen. Meer informatie

  • 12:00-16:00 Demo’s
  • VRmeer (XR lab)
  • VR experiences Nude Now (Museum Hilversum)
  • Industry VR (Submarine + VPRO)

Vrijdag – Future & Sport

  • 09:30-11:00 Talk (The Future Group)

Halvor Vislie (CEO the Future Group) en Oystein Larsen (CCO The Future Group) gaan in deze talk in op rol van immersive in toekomstige programma’s en formats. Welke mogelijkheden zijn er wanneer je live video combineert met live computer graphics? Welke businessmodellen ontstaan er? En wat betekent dit voor workflows en plan van aanpak? Meer informatie

  • 12:00-15:00 Demo’s

Ter voorbereiding op het VR tennistoernooi kan je alvast een beetje warmdraaien door te gaan klimmen, boxen of roeien. En als je het aandurft, laten we je in VR op 160 meter hoogte over een plank lopen.

16:00-18:00 VR Tennistoernooi

Wie wordt de nieuwe Roger Federer of Serena Williams? We komen erachter tijdens het VR tennistoernooi. Schrijf je met je collega’s in en strijd mee voor de beker! Het toernooi vindt plaats op het Joop van den Endeplein op het Media Park.

Dutch Media Week logo

Dutch Media Week

De Immersive Zone in de SWITCH is onderdeel van de Dutch media Week. Dit is hét mediafestival van Nederland waar the heart of the story centraal staat. Van 4 t/m 13 oktober 2019 kan heel Nederland – van jong tot oud, van gebruiker tot professionele mediamaker – zich onderdompelen in, laten verrassen en inspireren door en leren met media. Van creatie en techniek tot de impact die media hebben op ieders leven. Een festival waarin bijzondere en actuele verhalen van – en over – media verteld en ontdekt worden.

Het festival wordt georganiseerd door Beeld en Geluid, in nauwe samenwerking met de gemeente Hilversum en Hilversum Marketing.  www.dutchmediaweek.nl