Big Data Basics
9 december 2019

Cursus Big Data Basics

Tickets €455 excl. BTW (€550,- incl. BTW)

Datum & tijd

9 december 9:00-17:00

Data is de nieuwe grondstof van onze industrie. Met deze cursus voor beginners krijg je inzicht in wat big data is en wat voor typen data erbij horen. Je krijgt een overzicht van veelgebruikte data-toepassingen binnen de mediasector. Ontdek de mogelijkheden van data binnen jouw werk. Doe mee aan de curus Big Data Basics op 9 december! Na de cursus:

  • Weet je hoe je data kunt analyseren
  • Heb je inzicht in wat je met data kunt
  • Weet je hoe je data kunt inzetten in de gehele productie workflow
  • Weet je hoe je data kunt inzetten voor personalisatie en aanbevelingen

Het verhalende proces verloopt voor iedereen ongeveer gelijk; we ontdekken eerst thema’s, produceren een verhaal, distribueren dat over de verschillende kanalen en analyseren de impact.

Data kan die gehele ‘lifecycle’ versterken en je helpen beslissingen te maken. We weten allemaal hoe vervelend het is als je content maakt, daar veel tijd in stopt en er dan vervolgens achter komt dat niemand het gezien of gelezen heeft. Waar ligt dat nou aan? Moet ik een ander kanaal gebruiken? Of een ander tijdstip? Is de vorm niet goed? En hoe kan ik ervoor zorgen dat het meer oplevert?

Data biedt hiervoor inzicht. Voor velen klinkt data in eerste instantie complex, maar voor professionals die weten waar je naar moet kijken, is data handzaam en elke dag interessant.

Kortom: aan de slag gaan met de content life cycle, personalisatie en recommendation is minder moeilijk dan het lijkt. Doe mee aan de cursus Big Data Basics op maandag 9 december om erachter te komen hoe jij deze datatools kunt gebruiken in je huidige functie.

Programma

  • Waarom data in de media? Waarom personalisatie?
  • Inzicht, dashboards en analyse, wat kun je leren?
  • Recommendation, soorten, voors en tegens
  • Personalisatie met spannende usecases
  • Het effect op workflow en productieproces

De training wordt begeleid door Erik van Heeswijk. Hij is CEO en co-founder van CleverLions en SmartOcto. Erik is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waarvan vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. SmartOcto is een mediasysteem dat aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen berekent, en heeft in de Benelux prominente mediaklanten.