8 mei 2018

Cross Media Café – Data Driven Content op 8 mei

Datum & tijd

14.00-17.00

Samen met Beeld en Geluid organiseert Media Perspectives op dinsdag 8 mei weer een Cross Media Café. Deze middagvullende bijeenkomst gaat over data en content. Stuurt content data? Of gaat data content sturen? Je kunt er alles van maken: data driven content strategy, data driven content creation, data driven content recommendation, etc. Wij hebben een mooi programma samengesteld zodat jij als mediamaker en marketeer bij raakt bij de laatste stand van zaken en geïnspireerd aan de slag kunt.

Kun je niet aanwezig zijn maar wil je wel meekijken? Tune dan vanaf 14u in op ons YouTube kanaal voor een livestream.

Programma, sprekers en inschrijven

De bijeenkomst vindt plaats van 14:00 – 17:00 uur in Beeld en Geluid. Bij de inloop vanaf 13:30, in de pauze en nadien bij de borrel tot 18:00 is er alle mogelijkheid om contacten te leggen en informeel bij te praten met experts en andere aanwezigen.

 

14.00 – 15.15 uur: Deel 1

  • Welkom door Monique van Dusseldorp, moderator
  • Frank Visser, Project Manager Data, Media Perspectives, presenteert het Data4Media project.
  • Laura Bäck studeert aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, en doet een onderzoek over data gebruik onder Nederlandse media bedrijven. Samen met het publiek kijken we naar de eerste bevindingen.
  • Joost de Wit,  Founder Media Distilleryzet kunstmatige intelligentie in om video en audio te begrijpen.
  • Kasimir Landheer, Data & Strategy Director, FremantleMedia, zal laten zien hoe data invloed hebben op format ontwikkelingen.
  • René Nederhand, Founder/Directeur PrimedIO. Nederhand bespreekt het gebruik van tracking & personalisatie en de effecten daarvan op conversie en gebruikersretentie bij RTL.
  • Daan Odijk, Lead data scientist, RTL presenteert een innovatieve data case van RTL

 

15.15 – 15.45 uur: pauze

 

15.45 – 17.00 uur: Deel 2

  • Dr. Roeland Ordelman, Research & Development Afdeling Kennis & Innovatie, Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid presenteert het Feit en fictie project
  • Leon Backbier, Manager ICT bij Endemol Nederland BV, Hoe past EndemolShine Nederland BV Artificial Intelligence en Machine Learning toe om haar formats en productie workflows te verbeteren.
  • Rick Hoving, Projectleider Strategie & Innovatie, Ster. Hoe weet je of iets aan zal spreken? Ster werkt aan een geautomatiseerde reclame-waarderingstool gemaakt op basis van machine learning
  • Annelies Termeer, Eindredacteur VPRO Medialab, over de projecten We Know How You Feel/AURA (samenwerking met Nick Verstand) en Clickclickclick.click (Monniker)
  • Jan Jelle de Boer, Brand Strategist en Lieve Gerretsen, Business Director MediaMonks over creatieve en innovatieve projecten.

17.00 Netwerkborrel

De netwerkborrel wordt aangeboden door v-OR, Stichting verenigde Online Radiostations en Data4Media.

Mocht je vragen hebben, neem dan contact op met Frank Visser via frank.visser@mediaperspectives.nl. Deelname is gratis, maar schrijf je wel schrijf je wel in via Eventbrite om zeker te zijn van een plekje.